Wydział Organizacyjno-Gospodarczy zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa. W znakowaniu spraw Wydział Organizacyjno-Gospodarczy używa symbolu „OG”.
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjno-Gospodarczego należy:
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty;
- przyjmowanie korespondencji drogą pocztową, faxową i elektroniczną, ich ewidencjonowanie i przekazywanie zgodnie z dekretacją;
- prowadzenie dziennika korespondencyjnego dla Starostwa;
- wysyłanie korespondencji;
- organizacja sprawnego funkcjonowania środków łączności;
- administrowanie lokalami, utrzymanie porządku oraz wykonywanie bieżących prac remontowych;
- zabezpieczanie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
- zabezpieczanie mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
- ewidencja ilościowa nisko cennych składników majątku (wyposażenia)
- prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją;
- prowadzenie i administrowanie oficjalnym serwisem internetowym Starostwa;
- prowadzenie i administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej;
- zlecanie konserwacji i naprawy sprzętu komputerowego;
- instalowanie i testowanie oprogramowania komputerowego;
- planowanie i bieżąca realizacja zadań w ramach przedsięwzięć informatycznych Starostwa;
- zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych i teletechnicznych;
- administrowanie i zarządzanie użytkownikami oraz infrastrukturą teleinformatyczną;
- wprowadzanie i nadzór nad elektronicznym obiegiem dokumentów;
- koordynacja prac związanych z ochroną danych osobowych;
- prowadzenie ewidencji osób pracujących przy przetwarzaniu danych osobowych;
- zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych w systemach informatycznych;
- zabezpieczenie i aktualizacja informacji wizualnej dla interesantów;
- prowadzenie archiwum Starostwa;
- gospodarowanie taborem samochodowym będącym w dyspozycji Starosty; eksploatacja i użytkowanie samochodów służbowych;
- przygotowywanie i przeprowadzanie we współpracy z wydziałami starostwa postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz przepisami wewnętrznymi normującymi zagadnienia zamówień publicznych, w tym przygotowywanie SIWZ i projektów umów;
- prowadzenie rejestrów umów o wykonanie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane zawieranych przez Starostwo;
- obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji przetargowych;
- wykonywanie czynności poprzedzających zawieranie umów o udzielanie zamówienia publicznego oraz wykonywanie czynności z zakresu koordynacji zamówień publicznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych starostwa;
- przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych promujących zagadnienie zamówień publicznych;
- przygotowywanie planu zamówień publicznych i sprawozdań dotyczących zamówień publicznych;
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych;
- prowadzenie rejestru wniosków o udzielanie informacji publicznej.